19 okt. 2011

Tävlingar på Åland i augusti

26-28.8 2011 ordnade Agility AX tävlingar i Mariehamn.
Fem tävlingsstarter på tre dar.

Torsdagkväll åkte vi iväg med båten. Jag och Johanna som dock inte kunde tävla då hennes hund börja löpet på torsdag vilket hon insåg i hamnen.
Jag och min sambo bodde på värdens ljuvligaste ställe med bastu vid havet.
Men om vi håller oss till agilityn så var det en start på fredag kväll.

26.8.2011 tävling A hoppbana
Idealtid: 46 Vår tid: 48,47 Banfel: 10 (rivning av ribba och vägran)  Resultat: 12,47
Plasering 2/9
Helt okej..

27.8.2011 Tävling B Agilitybana
Idealtid: 49 Vår tid: 50,78 Resultat: 1,78.
Harmigt med tiden på en FIN bana. Men sanningen är att på bommen stannade Bronson 2on 2off och jag ropade GÅ vårt frikomando... han tog sats och kom bara för att ta en tvär nit stanna och snusa lite i gräset och så ropa jag igen och då kom han och banan fortsatte i bra fart...
Plasering 2/12
Ja vad kan man göra...

27.8.2011 Tävling C Agilitybana
Idealtid: 49
Diskad på grund av för många Vägran och lite fel hinder...
Mycket instabil start... dessutom försträckte jag lårmuskeln på venster ben sådär lite...

27.8.2011 Tävling D Hoppbana
Idealtid: 41
och vi blev diskade på fel hinder då tuneln gick under A hindret och i farten och glädjen så tog Bronson det han tyckte bättre om...
Just så... och Benet lårmuskeln var ju inte heller mera i bästa skicket...

Men efter konsultation med en massör (Linda) så bestod kvällen av bastu-simmning-bastu-simning-bastu -simning- bastu och mycket tigerbalsam. Och som genom ett under så var mitt ben som nytt följande dag.

28.8.2011 Tävling E Hoppbana
Idealtid: 40 Vårtid: 51,28 Banfel: 5 på slalomet.
En fin och BRA! bana men tyvärr så gick Bronson rätt in i Slalom men kom fel ut och varken jag eller domaren Eija såg var felet kom. Bara att han kom fel ut så vi gjorde slalom från början till slut två gånger... vilket tog på tiden... Men vad kan man göra... dessutom börja det nog vara ett tungt veckoslut...
Plasering 3/8.

Ja men NÖJD med veckoslutet skall man välan vara 5 starter 3 pallplaseringar!!
och något hoppas jag att vi lärde oss av det.
Åtminstone hade vi KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar