20 dec. 2011

Jag är värdelös på att BLOGGA, tur att det inte gäller att träna...

För tränat har jag gjort hela hösten
en till två gånger i veckan agility och
sök ungefär en gång i veckan ibland två och
sen har det blivit ett pass eller två lydnad i veckan oxå...

Tävlat i agility har jag gjort med varierande framgång... den 15 oktober känns av tävlingsdagarna som SPECIELLT BRA då vi plockade första kvalnollan! till FM.

Tävlingsmässigt känns Bronson som en jämn hund. Vi kan göra två, tre bra banor samma dag om han är utvilad och pigg. Och det känns ju bra med tanke på framtiden och de krav som finns.
Som nu senaste veckoslut då vi hade tre starter och en liten miss första banan som kosta lite tid. Fel slalomingång... En ribba som föll på andra banan som annars var en jättebra bana och tredje banan landade Bronson nästan inne i fel tunnelhål och hur svårt är det då att låta bli att ta det?!
Min lilla Ärthjärna Bronson har nog mognat i huve fast vist slintar det till ibland ännu som häromkvällen då han välte alla mina pappersinsamlingbuntar och sprang omkring så att dammet yrde...

1-2 oktober var jag  sista gången till Sverige och tränade agility med Anna. Det kändes bra men lite vemodigt... och vist har vi ju gått frammåt sedan april då vi var försat gången i Sverige och tränade.

Just nu har jag inga säkra planer för träningar under 2012 nåt mer än det vanliga som rullar på alla veckor. Fast jag tänkt ta och skarpa till träningen med några riktigt hårda teknikpass under Jul och nyår då jag har ledigt. Så får man se var det landar när man startar tävlingarna i Januari igen...

Ha det Gott
*Stina*

2 kommentarer:

  1. Lika effektivt för bloggare som mig. Grattis till den första kvallnollan! Jag minns inte om jag har grattist till dig. Jag tror at du vill hitta bra träning plan under 2012. I januari vi ses om Ressu kan fortsätta av agility eller kommer han at hem hund.

    Tulipahan kokeiltua vastata ruosteisella ruotsilla. Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2012.

    SvaraRadera